ewa-200

Trenerka umiejętności miękkich i metody dramy, reżyserka, facylitatorka, conflict coach, nauczycielka akademicka, mediatorka sądowa,

Moja droga rozwoju osobistego i trenerskiego: Ukończyłam Studia Podyplomowe Negocjacje i Mediacje w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, Studia Magisterskie Geografia i Ekologia na kierunku pedagogicznym na Uniwersytecie Warszawskim, Szkołę Trenerów Biznesu w FRDL/Trop, Studium Psychologii Zorientowanej na Proces, w Polskim Towarzystwie Psychologii Zorientowanej na Proces, Studium dziennikarskie na Uniwersytecie Warszawskim, Szkołę Facylitacji w Stowarzyszeniu Trenerów i Organizacji Pozarządowych STOP, NLP (poziom master ) w NLP&More, Szkolenia z coachingu w Centrum Rozwoju Kadr oraz Ericson College International, Trenerską Szkołę Dialogu Międzykulturowego, w Stowarzyszeniu Inicjatyw Niezależnych – Mikuszewo. Inne cykliczne, polskie i międzynarodowe programy i warsztaty: Administrowanie firmą w Unii Europejskiej, Zarządzanie projektami, Planowanie i realizacja projektów społecznych, Przywództwo, Rozwiązywanie konfliktów i mediacje wielokulturowe, w Instytucie Spraw Publicznych, Rozwiązywanie najbardziej konfliktogennych sytuacji na świecie, prowadzone przez A. Mindella, Szkolenia i seminaria dotyczące pracy z ofiarami i sprawcami przemocy w Stowarzyszeniu Niebieska Linia. Nauczanie strumieniowe oparte na metodach szybkiego uczenia T. Buzana. Brałam udział w wielu szkoleniach z nurtu tzw. rozwoju osobistego: Huna, joga , taniec flamenco, tai – chi, rebirthing, reiki, polarity, masaż klasyczny, kontakt improwizacja inne.

Pracowałam w agencjach reklamowych min. w MM Communications , Hossa, gdzie byłam copywriterką , dyrektorką kreatywną, dyrektorką. Prowadziłam pierwszą w Polsce audycję radiową nt. duchowego rozwoju człowieka, w Radiu Kolor. Uczyłam w szkołach: podstawowej, liceum i szkołach wyższych. Jestem członkinią Zarządu Instytut Rozwiązywania konfliktów. Przeprowadziłam przeszło pięć tysięcy godzin szkoleniowych dla firm i kadry pedagogicznej. W procesie pracy warsztatowej cenie interaktywność i stawiam na doświadczanie w rolach, z wykorzystaniem dramy i Teatru Praktycznego*

Drama jest konkretnym narzędziem, którego używam w swojej pracy trenerki w biznesie, nauczycielki, coacha i mediatorki. Swoje kwalifikacje dramowo – teatralne podnosiłam, biorąc udział w programach i projektach dramowo – teatralnych, kursach i warsztatach, w Polsce i za granicą: Art for social change – gdzie poznałam działania dramowe i pracę z rytmem skierowane do dzieci ulicy, Insight from Science, Art & Ecology w Schumacher College, gdzie, na kierunku artystycznym, realizowałam swój interaktywny projekt Miasto Aniołów. Theatre of the Oppressed, w GIOLLI Società Cooperativa Sociale, doskonaliłam swoją wiedzę i prowadzenie Teatru Forum. Iohn Sommers i Fiona Mc Beth nauczyli mnie Community Theatre i wielu technik dramowych, w tym wewnętrznego krytyka, który stał się moją ulubioną techniką dramową. Endy Kempe zachwycił mnie swoją pracą z opowiadaniem, fabułą , narracją w pracy z dziećmi, które mają duże problemy z agresją. George Nelson pokazał mi podczas zajęć „Cognitive skills, Communications and learning styles and applied drama techniques for facilitating behavioral change”. Jest jeszcze wiele innych szkoleń i osób, od których się uczyłam lub, z którymi współpracowałam w obszarze teatru i dramy: Anna Dziedzic, Adam Rusiłowski, Alfred Mehnert, David Greaves , Marion Schiffers, Ryszard Kawalec, Marzena Paludan , Maja Depta, Ola Gocal, Christie Tiller, Roberto Mazzini. Od 2005 roku pracowałam w Stowarzyszeniu Praktyków Dramy Stop-klatka, gdzie przez 2 lata pełniłam funkcję wiceprezeski. Poznałam, doświadczałam, tworzyłam i realizowałam 3 różne, interaktywne rodzaje teatru: Teatr Forum (Forum Theatre ), Teatr Społecznościowy (Community Theatre), Teatr w Edukacji (Theatre in Education ). Jestem współautorką i realizatorką wielu projektów i programów społecznych oraz szkoleń dla dorosłych i młodzieży prowadzonych metodą dramowo–teatralną, z zakresu: rozwiązywania konfliktów: win_win – rozwiązywanie konfliktów metodą dramy , zarządzanie konfliktem i sobą w konflikcie. Profilaktyki przemocy: Spoko – spotkania z konfliktem. Wchodzenia na rynek pracy: Perspektywy. Międzypokoleniowego: Różni wiekiem, młodzi duchem. Pozycji nauczyciela: Propozycje, Motywacja czy manipulacja, Budowanie zespołu. Zespół w konflikcie. Współtworzyłam program i prowadziłam zajęcia w Szkole Dramy Stosowanej… inne. Mam także doświadczenie jako aktorka w teatrach off-owych i działaniach performatywnych. Obecnie praktykuję socjoterapię: w Ośrodku socjoterapeutycznym w Wildze, socjodramę w  Klubach na warszawskiej Pradze; przygotowuję z młodzieżą  spektakl pt.Hip – hop Szekspir, w Teatrze Off-owym Scena Lubelska i przede wszystkim  realizuję autorski model – Teatr Praktyczny: system szkoleń i rozwoju*